تبیین مدل علی-‌معلولی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی مدیریت دانش با رویکرد نقشه شناختی فازی
کد مقاله : 1036-SNCONAS
نویسندگان
حسین صیادی تورانلو *1، وحید اسدنیا2
1دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه میبد
2کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه ولی‌عصر (عج)، رفسنجان، ایران
چکیده مقاله
به دلیل پیشرفت‌ زیاد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و بالا رفتن سرعت تغییرات در دنیای کنونی، توجه به دارایی‌های نامشهود به‌عنوان عوامل تأثیرگذار بر مزیت رقابتی سازمان، افزایش چشمگیری داشته است؛ پس مدیریت دانش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود از اهمیت وافری برخوردار شده است؛ در این راستا هدف از مقاله حاضر تبیین مدل علی معلولی دوازده مورد از عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی مدیریت دانش با استفاده از نقشه شناختی فازی می‌باشد. این مطالعه در سال 1395 بر روی 14 نفر از مدیران سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام گرفت؛ ابزار پژوهش پرسش‌نامه‌ای شامل 12 عامل مؤثر بر پیاده‌سازی مدیریت دانش بود که از ادبیات پژوهش استخراج شد. نتایج حاکی از آن است که عوامل ذکرشده علاوه بر اینکه تأثیرات متفاوت و قابل‌توجهی بر پیاده‌سازی مدیریت دانش دارند، باهم نیز مرتبط می‌باشند. بنابراین برای پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان نیاز به‌دقت زیاد می‌باشد تا به‌درستی از تأثیرات مثبت عوامل استفاده شود و تأثیرات منفی به حداقل برسد.
کلیدواژه ها
پیاده‌سازی مدیریت دانش، نقشه شناختی فازی، مدل علی معلولی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر