بررسی موانع کاربست سیستم مدیریت داده در خلق نوآوری سازمانی
کد مقاله : 1045-SNCONAS
نویسندگان
سید علی ایازی *، مهدی حمیدی، سحر جعفری
شرکت پژوهش و نوآوری فرتاک ایرانیان
چکیده مقاله
نوآوری و تجارت بین المللی برای دستیابی به مزیت های رقابتی در محیط های تجاری پیش بینی نشده در حال حاضر ضروری است. شرکت امروزی به دنبال نوآوری در کشور مبدا و خارج از کشور است تا بتواند در سطح جهانی رقابت کند. بنابراین، گنجاندن این مفهوم در استراتژی‌های شرکت‌های بین‌المللی یکی از موضوعات اصلی امروزه است. استفاده از مدیریت داده در خلق نوآوری سازمانی، می‌تواند موجب ارتقای کیفیت و سرعت فرآیند نوآوری و بهبود عملکرد سازمان شود. با این حال، در مسیر استفاده از مدیریت داده در خلق نوآوری سازمانی، موانعی وجود دارد که می‌توانند تأخیر و مشکلاتی در این فرآیند ایجاد کنند. در این پژوهش محققین به دنبال موانع استفاده از مدیریت داده در خلق نوآوری سازمانی بوده اند. برای این منظور با استفاده از نظر خبرگان و کاربرد روش دلفی، به شناسایی موانع پرداخته اند و در نهایت با استفاده از روش BWM هر یک از موانع رتبه بندی شده اند. نتایج تحقیق نشان می دهد که 12 مانع اصلی بر سر راه کاربرد مدیریت داده در خلق نوآوری سازمانی وجود دارد که مهم ترین آنها به ترتیب عبارتند از فرهنگ سازمانی، داده های بی کیفیت و عدم درک نحوه استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده برای بهبود کسب‌وکار.
کلیدواژه ها
مدیریت داده، نوآوری سازمانی، موانع کاربست داده
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی